اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

دانستنی هایی در مورد ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی

 

 

روز نیروی هوایی

یکی از گام های بلندی که در جریان انقلاب موجب ریشه کن ساختن حکومت پهلوی شد این حرکت جسورانه, نظامی, نیروی هوایی در 19 بهمن 1357 بود.

 

یک هفته از ورود اقوام به ایران گذشته بود و هنوز رژیم شاهنشاهی بر جا و بختیار مدعی مقاومت در مقابل انقلاب است. ملت در انتظار وعده ی امام بود که در یمن است که او گفت: من در دهان این دولت می...
شایعه کودتای ارتش روز به روز فراگیرتر می شد و همه نگران شرایط بودند. اگر چه حملات پراکنده در برخی از واحدهای ارتش گسترش و موضوع را به روزنامه ها هم کشیده شد اما هنوز مردم نه ارتش در مقابل خود دیدم و نگران آینده نامشخص و در ترس از روزی که درگیری نهایی ارتش و مردم بخواهد سرنوشت نهایی انقلاب شکل ، شده است برخی از زمان برای آماده نبرد مسلحانه برای دستیابی به پیروزی نهایی شدند.

 

بهترین و عظیم ترین کاری که می توانست روح انقلاب, تقویت, و غیره. مقاومت دولت بختیار در می شکند و ماموریت هایزر در طراحی کودتای نظامی شکست خورده می سازد و در نهایت روحیه شورشیان چند که هنوز انقلاب را باور بودند درهم می شکند., همبستگی ارتش با ملت بود. مقامات عالی رتبه نظامی به هیچ وجه زیر بار پذیرش انقلاب و همبستگی با مردم رفته و هنوز هم دولت او حمایت شد.

 

در این شرایط نظامیان فداکار و متعهد نیروی هوایی به این نتیجه رسیدند که باید به بزرگی و وظیفه ملی و مذهبی انجام دهد. بنابراین با یک حرکت متهورانه به سیل خروشان ملت پیوست و در 19 بهمن 1357 با حضور در اقامتگاه رهبر بزرگ انقلاب اسلامی در مدرسه علوی سندی از افتخار و حماسه و غیره. به خوبی و ایمان را در برگهای طلایی تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسانیدند.

 

 

بخشی از اظهارات امام خمینی (ره) در 19 بهمن 1357 در جمع پرسنل نیروهای هوایی

امام خمینی گفته است: "درود بر شما سربازان امام عصر سلام خود را به عنوان او زدید ، بوده است در خدمت طاغوت محل. طاغوتی که همه وحی ما را ساقط کرد ، طاغوتی که ما خارجیها را از امروز در خدمت پیامبر صلى الله علیه و در خدمت قرآن و رفتن به رختخواب است."

تصویر O پرسنل نیروی هوایی ارتش که O و سلام نظامی در مقابل امام خمینی (ره) که در روزنامههای فردای آن روز چاپ شد ، مشکل او را در رژیم غذایی بیشتر از قبل نا امید و امواج خروشان انقلابی مردم بیشتر کمک کند. در حال حاضر تنها سه روز تا پیروزی انقلاب اسلامی است که بود.

 

رویدادهای 19 بهمن 1357
* جعفر شریف امامی ، نخست وزیر سر سپرده, محمد رضا پهلوی که منجر به رویدادهای آینده مانند جمعه سیاه (17 شهریور) و کشتن دانش آموز (13 آبان) بود, در این روز, در حالی که تمام ثروت خود را به خارج منتقل شده بود از ایران گریخت.

 

* در این روز یعنی روز 19 بهمن 1357 همافران که یک گروه از نظامیان متعهد نیروی هوایی بودند به دیدار امام در مدرسه رفاه تهران از " همبستگی برای همیشه اعلام کرد از آن پس این روز با شکوه به نام نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

 

* جمعی از پرسنل نیروی هوایی با انجام رژه و خواندن سرود در مقابل امام و نهضت اسلامی مردم ایران و رهبری جنبش همبستگی گفت. آنها همچنین تجمع مردم در حمایت از دولت مهندس بازرگان تشکر کردند.

 

 

مطبوعات و رادیو ریاض: مهندس بازرگان اعلام رضایت خود را از ارتش را به خود جلب و در برابر قانون اساسی پشتیبانی می کند. وی طی اولین سخنرانی عمومی پس از اعلام نخست وزیری دولت موقت گفت: بنده ماشین سواری نازک نارنجی هستم که باید روی جادههای آسفالت و راه هموار حرکت کنم.


* ستاد ارتش. عکس روزنامه کیهان گفت: رژه افسران نیروی هوایی در مقابل حضرت امام را تکذیب کرد.
* طرفداران قانون اساسی, شهر خوی به آتش و در شهر گنبد به داخل یورش بردند.
* برخی از هواداران رژیم که به طرفداری قانون اساسی در تهران تجمع بودند با مخالفین خود به زد و خورد آنها.


* خبرنگار لس آنجلس تایمز در تیراندازیهای خیابان فرحآباد شاید ژوئیه و کشته شد.
* طی چند روز گذشته و امروز در شهر تهران شاهد تظاهرات مردم و فریاد و خشم همه طبقات در برابر رژیم. بانک ها و دیگر مۆسسات دولتی مورد هجوم مردم به جنایات شاه قرار گرفتند و به آتش از همه سو زبانه میکشید.

 

* امام خمینی طی یک سخنرانی در مدت کوتاهی که از شکبه تلویزیونی کارکنان اعتصاب رادیو و تلویزیون مستقیم پخش شد ضمن آرزوی موفقیت برای کارکنان رسانههای گروهی گفتند: دستگاههایی در این قسمت این است که ما باید در خدمت مردم بر. ولی رژیم غاصب از آنها در راه هدفهای نامشروع استفاده کرده است.


* سرهنگ قذافی حمایت خود را از انقلاب مردم ایران.
* در جنگ گرگان پنج نفر کشته و یازده نفر مجروح شدند.
* خانواده افسران برگزار نیروی هوایی. همچنان به ادامه تحصن و تهدید به اعتصاب غذا کردند.
* مهندس شریف امامی از دفتر دادستان قادر به ترک شد ... کشور فرار کرد.
* گروه منصورون., ترور رئیس گارد دانشگاه جندی شاپور اهواز در نظر گرفته است.
* افراد مسلح به یک شعبه بانک ملی در کرمان, اختلاس, و بیشتر. همچنین موجودی است که یکی از شعب این بانک در تهران نیز سرقت شد.

 

حمله گارد شاهنشاهی به نیروی هوایی در بیست و بهمن
مزدوران گارد شاهنشاهی پس از اعلام همبستگی گروهی از همافران و پرسنل نیروی هوایی با انقلاب و بیعت آنها با آنها است. در شب 20 بهمن ماه به یکی از پادگان های نیروی هوایی در تهران حمله کردند. مردم انقلابی نیز با استفاده از سلاح هایی ابتدایی برای کمک به همافران در حال حاضر بودند و در نهایت پیروزی است.

 

 

در واقع درگیری های مسلحانه بین مردم و نیروهای ارتش از اواخر شب 20 فوریه پادگان دوشان تپه شروع شد. در جریان نمایش فیلم مراسم استقبال از امام خمینی. هنرجویان نیروی هوایی یکی از ابراز احساسات هستند. افراد گارد شاهنشاهی افسر نیروی هوایی برای ساکت کردن دانش آموزان و دیگر پرسنل نیروی هوایی ارتش مداخله خواهد بود به زد و خورد و تیراندازی طول می کشد. با انتشار خبر شورش افراد پادگان نیروی هوایی مردم را به کمک به آنها را به دوشان تپه بر روی آنها و وارد پادگان هستند. اسلحه خانه را باز و آنها با استفاده از یک تفنگ و مسلسل به سنگرهای خیابانی و نبرد با افراد گارد شاهنشاهی می تواند درگیر.


همزمان با زد و خورد در دوشان تپه, مردم به پلیس و همچنین حمله و خلع سلاح توسط مردم سایر نقاط حساس پایتخت نیز به تصرف رزمندگان درآمد. ایستگاه پلیس محاصره شد. فرماندار نظامی به منظور مقابله با انقلابیون ، ساعت عبور و مرور از ساعت 5/4 بعد از ظهر تا 5 صبح روز بعد اعلام کرد اما به فرمان امام خمینی (ره). مردم به اطلاع فرماندار نظامی اعتنا نکردند و به خیابان ها و در نهایت پیروز شدند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی