اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

دانستنی هایی در مورد ۱۲ بهمن بازگشت امام خمینی (ره) به ایران

 

با گسترش قیام مردم و خروج شاه از ایران شاپور بختیار به عنوان آخرین و تنها امید رژیم پهلوی و پیشرو غربی پشتیبان این رژیم به عنوان نخست وزیر باقی مانده بود. در طرف مقابل تظاهرات مردم هر روز پر شورتر و مصممتر شد و شعار " استقلال آزادی جمهوری اسلامی به عنوان اصلی ترین خواسته مردم در نهضت انقلابی به رهبری امام خمینی (ره) رفت. امام خمینی (ره) به عنوان یک شرط برای ورود آنها به کشور و خروج شاه که اعلام کرده بود با فرار شاه در 26 دی 1357 تصمیم به بازگشت شد.

بازگشت امام خمینی به ایران

امام خمینی(ره) از سیزده آبان سال 1342 تا دوازده بهمن سال 1357 به این معنی که حدود چهارده سال در تبعید به سر برد و در سال 1343 ابتدا به ترکیه و بعد به عراق تبعید شد و اوقات پایان دور از وطن در فرانسه و در دهکده ای به نام هیچ لوشاتو گذراند. هیچ لوشاتو در روزهای اوج جنبش قلب تپنده انقلاب ایران تبدیل شده بود. زمانی که امام به ترکیه تبعید شدند ، شاه و امریکا هرگز پیش بینی شده بود که او روزی پیروزمندانه به ایران باز گردد و رژیم شاهنشاهی را از بن برکند.

پس از خروج شاه در 26 دی 1357 " خدا در خطاب به آژانس های خبری جهان اعلام کرد: "خروج شاه از ایران, اولین گام برای پایان دادن به سلطه جنایت بار پنجاه ساله رژیم پهلوی می باشد که به دنبال مبارزات قهرمانانه ملت ایران است. من این پیروزی را به ملت تبریک می گویم." او همچنین اظهار داشت که در اولین فرصت به ایران باز می شود.

به تعویق افتادن بازگشت امام خمینی به ایران

در حالی که یاران امام و مبارزان مذهبی هستند با وجود تمام نگرانی ها در تدارک برگزاری مراسم استقبال باشکوهی از مدینه. اعلام تصمیم امام اومد. مقامات و پیشرو رژیم پهلوی را سخت به تکاپو انداخت. کسانی که به شدت از تظاهرات خیابانی مردم علیه رژیم پهلوی دست پاچه شد, ورود امام به این کشور نهایی بر تمام امیدهایشان می کنم و دانش که در این مورد دادخواست پهلوی برچیده خواهد شد.

بنابراین درصدد مقابله با ورود امام به کشور و یا مانعی در برابر تصمیم امام مؤمنان است. بختیار در زمان نخست وزیری یک نقشه از تنوع در رویاهای که انفجار هواپیمای امام یا منحرف کردن مسیر هواپیمای حامل امام و سپس دستگیری آنها این بود که هیچ کس در واقع. تاریخ و زمان آخرین شات خود را بسته شدن فرودگاه به هواپیما ممکن است. در حالی که قرار بود پرواز انقلاب در روز ششم بهمن امام خمینی (ره) از فرانسه به ایران بیاورد, سازمان هواپیمایی اعلام کرد که به دلیل بدی آب و هوا و عدم دید کافی, تمام پروازهای لغو شده است.

 

 

مردم در اعتراض به بسته شدن فرودگاه ها

با انتشار خبر بسته شدن فرودگاه و جلوگیری دولت بختیار از ورود امام به کشور و مردم با تظاهرات و راهپیمایی در این گروه است. به اقدام دولت اعتراض کردند. همه افسران نیروهای سه گانه در بازها در تهران, اصفهان, کرمانشاه, دزفول, خوزستان, ایران, همدان و بوشهر در اعتصاب و سپس به صفوف تظاهرکنندگان معترض پیوست. در تهران سیل جمعیت تظاهرکنندگان به سمت فرودگاه به راه افتادند.

کشیش مبارز در سراسر کشور برای استقبال از امام به تهران آمده بودند و تحصن در مسجد دانشگاه اعلام کرد تا بازگشت امام خمینی به کشور به نشستن ادامه خواهد داد. مردم و دانشجویان نیز به جمع آوری تحصین مصرف کنندگان می پیوست. روز بعد مردم در راه پیمایی عظیم یک میلیون به مناسبت وفات پیامبر اسلام است. در حمایت از امام و شعار است. در بسیاری از مناطق شهر تهران نیز زد و خوردهای قوی میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان روی داد.

تیراندازی در مناطق مختلف از لحظه ای قطع نمی شد. خبرگزاری فرانسه اعلام کرد یکی از این شهر به میدان جنگ شباهت داشت و تعداد زیادی از مردم کشته در پایتخت را سه هزار تن گزارش شده است. روزنامه اطلاعات نوشت: "غرب و جنوب غرب تهران ، غرق در شعله های آتش بود".

عقب نشینی دولت بختیار

در پی تحصن و تظاهرات خونین مردم در اعتراض به بسته شدن فرودگاه, دولت بختیار عقب نشینی و شکست را پذیرفته است. بختیار در نهم بهمن ماه اعلام کرد که فرودگاه امروز باز خواهد شد و هیچ مانعی برای ورود امام به کشور وجود ندارد. دولت در دهم فوریه اعلام کرد که از ورود هواپیمای حامل امام به فرودگاه مهرآباد تهران بدون اشکال است. با اعلام این خبر., در کمیته استقبال از امام در یک پیام اظهار داشت که امام خمینی (ره) در ساعت نه صبح روز پنج شنبه دوازده بهمن در تهران خواهد بود.

ورود امام خمینی به ایران

شامگاه یازده فوریه هواپیما امام خمینی (ره) سر و صدا از بازیکنان از فرودگاه شارل دوگل فرانسه به آسمان پرواز کرد. امام نماز شب را در طبقه دوم هواپیما به جای آورد و سپس در طبقه پایین هواپیما استراحت در. مهماندار هواپیما از مشاهده آرامش امام متعجب شده بود. هنگام طلوع فجر ، امام و همراهان نماز صبح را به جماعت به جا آورد. زمان ورود هواپیما به آسمان ایران صدا از امام پرسید: "چه احساسی دارید؟" و امام پاسخ داد: "نه." امام هیچ احساسی نداشت ؛ چرا که او فقط بر مبنای تکلیف عمل می کرد. پیروزی و شکست برای او هر دو زیبا بود. به عنوان آنها را شکست, او از جان گذشته نیست. این پیروزی همچنین احساسات شخصی خود را از مردم نام.

 

 

مسافران همراه امام خمینی (ره)

پرواز بازگشت سید روحالله خمینی از فرانسه به تهران با همراهی تعداد زیادی انجام شد که شامل سیاستمداران انقلابی ، افسران آمریکایی است که آموزش خانواده آیت الله خمینی و روزنامه نگاران بودند. برخی از این افراد در لیست زیر آنها نوشته شده است.

ابوالحسن بنیصدر ، صادق قطبزاده و.... ابراهیم یزدی, حسن ابراهیم حبیبی و حسن لاهوتی احمد غضنفرپور., ایران ابتکار عمل ، محسن سازگارا محمد منتظری فرزند حسین علی منتظری, مرتضی مطهری, خانم دوریان مک و جرارد ژان فابین-باتوش (محافظ شخصی از آیت الله خمینی در نوفللوشاتو)

12 بهمن 1357 و پرشکوه ترین استقبال تاریخ

در دوازدهم بهمن 1357., پرشکوه ترین استقبال تاریخ از اثر بود. این روز یکی از ماندگارترین روزهای تاریخ معاصر ایران و شور و شوق مردم در آن وصف ناپذیر بود. بسیاری از مردم است. خود را به تهران " شد و در مراسم استقبال از امام شرکت کنند. تقریبا ساعت شش صبح به خیابان ها سرشار از جمعیت است. در اولین روز میلیون ها نفر از مردم در هر دو طرف خیابان راه امام خمینی (ره) ایستاده بودند و پنجاه هزار نیروی پلیس مردمی درگیر در به طور منظم آنها.

مردم با طاق نصرت و گل های خیابان تزیین به عنوان یکی در قلب هواداران دریایی از اضطراب و شادی موج می زد. در ساعت نه و سی دقیقه صبح., محبوب ملت و پرچم آزادی به میهن بازگشت. چند لحظه بعد از وصل کردن خروجی هواپیما امام در حالی که دست خود را در دست مهماندار فرانسوی بود در مقابل چشمان بیماران به نظر می رسد. همه اشک شادی ریخت. فریاد "الله اکبر" به هوا برخاست.

امام خمینی در فرودگاه مهرآباد

امام خمینی در فرودگاه مهرآباد پس از شنیدن پیام ملت و.... سخنرانی در رفتار. آنها اول از همه اقشار ملت از پیر و بیشتر معنوی و کسبه و.... قاضی و وکیل و کارمند و کارگر و کشاورز که در راه به پیروزی درد و رنج و مصیبت را دیدم و ثابت قدم کار می کند. صمیمانه تشکر کرد. آنها در بخشی از سخنرانی خود., تلاش های محمد رضا به بازگشت به ایران و حفظ سلطنت., شکست خورده خواند و تلاش آنها به دست و پا زدن برای حفظ سلطنت تعبیر کرد.

امام در این سخنان با بیان رمز پیروزی گفت: "ما باید از همه طبقات ملت تشکر که این پیروزی تا اینجا به واسطه وحدت کلمه بوده است. وحدت کلمه مسلمانان ، تمام این وحدت کلمه اقلیت های مذهبی با مسلمانان ، وحدت دانشگاه و مدرسه علمی ، وحدت روحانی و جناح سیاسی. ما همه این رمز و راز به درک که وحدت کلمه رمز پیروزی است و رمز پیروزی را از دست ندهیم".

مهم ترین پیامدهای بازگشت امام خمینی به ایران

دو حادثه از مهم ترین پی آمد بازگشت امام خمینی (ره) است که به سرعت باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد: انتصاب دولت موقت و بیعت ارتش با امام خمینی (ره). امام خمینی در تاریخ 26 ژانویه در آستانه خروج شاه از کشور اعلام کرد که ما دولت را به زودی اعلام میکنیم. در پانزده بهمن., نخست وزیری مهندس بازرگان به تصویب شورای انقلاب است.

در نوزده بهمن و عظیم ترین راهپیمایی در سراسر کشور شکل گرفت و میلیونها نفر از دولت منتخب امام خمینی حمایت. از سوی دیگر در این دهه از انقلاب ارتش است که تنها نقطه اتکای نظام و انقلاب پیوست. فرار شورش و.... اعتصاب و غیره. شرکت در تظاهرات و در نهایت وفاداری به امام خمینی (ره) نشانه همراهی ارتش با امام بود که در نوزده بهمن به اوج خود رسید. بنابراین در رژیم بدون پشتوانه به سرعت از هم پاشید و انقلاب اسلامی در 22 بهمن به پیروزی نهایی رس

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی