- سه شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۰۲ ب.ظ
در شماره قبلی به معرفی مارک آرایشی فنتی بیوتی، وابسته به ریحانا پرداختیم. دراین شماره سراغ مارک شناخته گردیده هدی بیوتی رفتیم تا بدانیم چه داستانی پشتِ پالتهای سایه هیجانانگیز، رژ لبهای خوش رنگ، کرم پودرهای به یاد ماندنی و دیگر محصول ها این مارک آرایشی میباشد. برخلاف چیزی که ممکن میباشد با شنیدن اسم هدی به ذهنتان خطور نماید، این اسم ابداً ارتباطی با جمهوری اسلامی ایران ندارد. والدین بنیانگذار مارک هدی بیوتی، یعنی هدی کتان اصالتاً عراقی می باشند، البته در جوانی به ایالات متحده مسافرت کردند. هدی در ایالات متحده به دنیا آمد و اسم اصلی وی هدی قطان میباشد، ولی زیرا در انگلیسی کلام (ق) به غلظت عربی تلفظ نمیشود، اورا هدی کتان (Kattan) مینامند. وی در کالج میشیگان ایالات متحده کارها مالی خواند و شکی وجود ندارد که حرفه دانشگاهیاش اورا در روشاندازی و رئیس مارک بیلیون دلاری هدی بیوتی کمک کرد. ولی فقط بهره کالج برای وی آموزش اقتصاد نبود. در کالج با همسرش نیز آشنا شد. ارتباط آنها هنگامی که هدی ۱۷ ساله بود، آغاز شد. هدی و همسر پرتغالیاش هم اکنون در دبی زندگی مینمایند و یک دختر ۱۲ ساله به اسم نورا داراهستند. این خانم برنده، اینک حدود ۳۵ سال سن دارااست، البته عمده پیروزی و شهرتش به بعداز ۳۰ سالگی وی مربوط میگردد. هر یک سری شالودههای این پیروزی قبلی از ۳۰ سالگی گذارده گردیدهاند. هدی به یار و همدم خانواده در سال ۲۰۰۶ به دبی نقل مکان کردند، البته وی یه خرده آن گاه گشوده به ایالات متحده رجوع و برگشت و در آنجا زمان آرایشگری مشاهده کرد. مجدداً به دبی رجوع و برگشت و یک وب لاگ برای به اشتراک گذاری پیشنهادهای آرایشی روش انداخت و سپس برندی آرایشی به اسم خودش تثبیت کرد. در پی بخوانید که چطور یک وب لاگ نویسی معمولی به بیلیونها دلار پول تبدیل شد.
کانالهای اجتماعی
وی یکیاز نمونههای بارز وصال به آوازه و پول از روش کانالهای اجتماعی به خصوص اینستاگرام میباشد. سال گذشته وی تحت عنوان تاثیرگذارترین شخص در حوزه آرایش و پیرایش در اینستاگرام شناخته شد. ماجرا وی از جایی آغاز شد که وی بهتیتر بلاگر تجربههای فردیاش در رابطه به کار گیری از اسباب و اثاث آرایشی را با دیگر افراد به اشتراک میگذاشت. در اولِ عمل یعنی حدود ۷ سال پیشین، وی تنها در یک وب لاگ مینوشت. بعد ها با وسیع شدن جامعه یوتیوب وی نیز به یوتیوب آمد و Vlogger شد. ولاگر به لهجه معمولی کسی میباشد که محتوای ویدئویی درگیرکننده و آموزشی میسازد. آمار تماشای ویدئوهای وی به تدریج میلیونی شد، ولی به جز محتوای خوب، کردار رشتهای وی در اداره کانالهای اجتماعیش نیز تاثیر متعددی در میلیونی شدنش داشت. مدتی آنگاه اینستاگرام روی عمل آمد. درحال حاضر نوبت فتح اینستاگرام بود. هدی در اینستا نیز خوش درخشید؛ چون محتوای خوب مدام تماشاچی خودش را دارااست. همین هم اکنون تعداد فالورهای وی حدود 34 میلیون نفر میباشد. به گفته خودش، اینستاگرام برای وی مانند کاتالیزور کار کرد و پروسه پیشرفتش را سرعت داد. فرآیند ایجاد محتوای آرایشی و بهداشتی وی هنوز در سایتش به اسم hudabeauty.com ادامه دارااست. در وبسایت هدی بیوتی به جز سفارش و ویدیوهای آموزشی آرایشی میتوانید مطالب مفیدی در رابطه تن، پوست، موی و حتی باز بینیهای مارکهای دیگر و بهداشتی را بخوانید. همان طور که گفتیم در شرایطیکه به برگه اینستاگرام هدی hudabeauty هم رمز بزنید می توانید ویدئوهای آموزشی متعددی در امر میکاپ ملاحظه کنید.
زن خودساخته
پیشین از بلاگر شدن، وی برای شرکت اثاثیه آرایشی آمریکایی Revlon عمل میکرد و با مارکهای مطرحی مانند کارتیر و مرسدس همیاریهای داشت. اسم وی در لیست ۲۵تایی تاثیرگذارترین اشخاص در فضای مجازی خبر نامه تایم قید شدهاست. در دنیای تبلیغات مجازی آرایشی و بهداشتی وی بیشترین پول را برای پستهای تبلیغاتی می گیرد. به نقل از فوربس وی جز قریه بلاگر تاثیرگذار و پولساز عالم میباشد. وی یکیاز برگزیدگان زنان خودساخته آمریکایی میباشد که از روش صنعت پولساز ساخت اسباب آرایشی به گنج عظیمی رسید. هدی این گنج هنگفت را از مسیر انتقال محتوا و بلاگر بودن به دست آورد. تفکری که بخش اعظمی از ما برعکس آن فعالیت می کنیم. اضافه ما عشق و علاقهای به انتقال مجانی می داندهای تخصصیمان نداریم، در حالتیکه که جریان انتقال داده ها صحیح قادر است مخاطب عادی را به مخاطب متعهد تبدیل نماید. مخاطب دارای مسئولیت پتانسیل تبدیل شدن به مشتری بامسئولیت را داراست. وی میگوید: «اینجانب میخواستم مردم را زیر تاثیر قرار بدهم و در آن دوره هدفم تبلیغ و پول درآوردن نبود». قصد داشت الهامبخش دیگر افراد باشد و به هدفش نیز رسید. تقریب زده می شود که گنج خالص هدی کتان (ثروتی که دربرگیرنده بودجههای برندش نمیشوند) حدود ۵۵۰ میلیون دلار باشد.
تولیدها هدی بیوتی
محبوبیت هدی به جایی رسید که وی در سال ۲۰۱۳ با همیاری دو خواهرش یک مارک آرایشی به اسم بلاگش یعنی Hudabeauty تثبیت کرد. وی دو خواهر به اسم Mona و Alya داراست و خودش خواهر وسطی میباشد. اکنون یک کدام از خواهرانش سهیم تجاری اوست و دیگری کانالهای اجتماعی اورا مدیر میکند. هدی میکاپ آرتیست موفقی میباشد که می داند انتظار مصرفکننده از یک اسباب و اثاث پیرایش باکیفیت چه چیزی است. دانههای رنگی یا این که پیگمنتها تولید ها رنگی هدی بیوتی بالاست، ماندگاری آنان از تولیدات حریف اضافه میباشد و همگی چیز معمولاً درخشان، اغراقآمیز و شرقی پباده سازی میشود. اما این شرقی بودن، دل تماشاچی را نمیزند. خاورمیانه یکیاز اصلیترین مرکز ها مصرف اسباب و اثاث آرایشی دنیاست و مصرف کنندههایی که در خاورمیانه حضور دارا هستند تا حد متعددی زیر تاثیر رسانههای اجتماعی میباشند. از طرفی آمار نشان میدهد که بیش تر مخاطبان کانالهای اجتماعی دراین بخش از عالم را خانمهای برنا تشکیل میدهند. هدی کسی بود کهاین اکوسیستم را به خیر تشخیص اعطا کرد. فقط تکه گمشده این جورچین ذوق شرقی در آرایش و پیرایش بود و وی ذاتاً این ذوق را با خویش داشت. هدی در رای زنیای پرنسس یاسمین (شخصیتی ذهنی از برنامه خردسالان علاءالدین) را مبداء الهامش معرفی کرد. می گوید که استایل عربی، موهای بلند مشکی و مژههای بلند این شخصیت کارتونی شرکت دیزنی از کودکی اورا مجذوب خویش کرده بود. اولی محصولش مژه تصنعی بود. مژههایی که بسیار طبیعی به حیث میرسیدند و برای گونههای دیده متعدد ایجاد شدند. ستاره شانس درخشید و بستنی کارداشیان از این مژهها خوشش آمد و این شایسته ترین تبلیغ برای اولین مال هدی شد. فعلا هدی بیوتی ۱۴۰ متاع متنوع داراست و در هر سال مالی حدود ۲۰۰ میلیون دلار فروش می کند. در سال قبل بها این مارک حدود ۱ بیلیون دلار اعلام شد. پالتهای سایه هدی جنس غالب دیگرش بودند که بخش اعظمی از میکاپ آرتیستهای پر اسم و رسم و رشتهای عالم آن را استعمال مینمایند.
فرشته نجات برندهای آرایشی کوچک
خواهران هدی با همیاری وی تیم سرمایهگذاری با اسم ملائکه هدی بیوتی (HB angels) را فعالسازی کردهاند. عمل اصلی این مجموعه سرمایهگذاری روی کمپانیهای کوچک اسباب و اثاث آرایشی و یاری کردن به آنان برای رویش و تبدیل شدن به مارکهای وسیع جهانی میباشد.
هدی در رابطه این مجموعه سرمایهگذاری می گوید: «در نوجوانی دوستانم منرا تعجب آور و غریب میدانستند. مدام این ضربالمثل را میشنیدم که سقف افق کوتاه و محدود میباشد (یعنی بشر نمیتواند به هر چیزی رسد)؛ البته درحال حاضر می دانم که خودمان محدودیت را تعریفوتمجید می کنیم و میتوانیم به هر جایی که دلمان بخواهد برسیم. حال مردم این را میدانند که سقف عرش کوتاه وجود ندارد، اینجانب اشخاص جسوری را می شناسم که کارشان را سوراخ کردند و در پی رفتار مسیر خودشان رفتند و بسیار پیروز می باشند. ما مجموعه فرشتگاه هدی بیوتی را خلق و خوی کردیم تا به کسانی که می خواهند مارک آرایشی خودشان را رویه بیاندازند و نقص مالی دارا هستند امداد کنیم؛ چون میدانیم که آغاز این مسیر بدونپول چقدر مشقت بار میباشد».
زندگی هدی را تماشا فرمائید
در سال ۲۰۱۸ هدی، یک رئالیتی شو (Reality show) اینترنتی به اسم Huda boss در رابطه خودش ایجاد. رئالیتی شو یک ژانر تلویزیونی مشغول کننده میباشد که فارغ از نمایش ضبط میگردد. وی درین برنامه در رابطه خانواده، عمل و مسائل روزانه فردیاش سخن می کند. فصل نخستین این برنامه ۱۰ نصیب داشت و به زودی فصل دوم آن ساخته میگردد. این محرمانه برنامه روی FACEBOOK WATCH قابل مشاهده میباشد. چنانچه به هدی بیوتی عشق و علاقه دارید و یا این که می خواهید در رابطه مسیر زندگی فردی و کاریاش طولانی تر بدانید سفارش می کنیم که قطعاً این برنامه را ملاحظه کنید.